13-13 – معنی سوره الرعد آیه 13 – تدبّر و تأمّل – راز زندگی

13-13معنی سوره الرعد آیه 13تدبّر و تأمّل – راز زندگیقرآن کریم .

وَيُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلَائِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وَيُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَيُصِيبُ بِهَا مَنْ يَشَاءُ وَهُمْ يُجَادِلُونَ فِي اللَّهِ وَهُوَ شَدِيدُ الْمِحَالِ ﴿۱۳﴾ .

و رعد ، همراه با ستایش خدا تسبیح می گوید و فرشتگان نیز از بیمش [ تسبیح می گویند ] ، و صاعقه ها را می فرستد و به وسیله آن به هر کس بخواهد آسیب می رساند ، در حالی که اینان [ با مشاهده این همه آثار قدرت که صادر شده از خدای یکتاست ، باز هم ] درباره خدا مجادله و ستیز می کنند در صورتی که خدا [ دارایِ قدرتی بی نهایت و ] سخت کیفر است .

( ترجمه استاد حسین انصاریان )

13:13-–-معنی-سوره-الرعد-آیه-13-–-تفسیر-و-راز-زندگی-قرآن-کریم-عدد-

برخی از نشانه های بزرگ حضور خداوند در جهان هستی

نشانه های وجود خداوند در جهان ، بسیار زیاد و متنوع است . برخی از این نشانه ها ، عبارتند از :

  • نظم و هماهنگی در جهان : عالم هستی ، از نظم و هماهنگی شگفت انگیزی برخوردار است . از حرکت منظم سیارات و ستارگان گرفته تا نظم موجود در بدن انسان ، همه نشان از وجود خالقی حکیم و توانا دارد .
  • وجود موجودات زنده : وجود موجودات زنده ، از جمله انسان ، که دارای شعور و اراده هستند ، نشانه دیگری از وجود خداوند است . این موجودات ، از ماده خام ساده ای خلق شده اند و دارای ویژگی ها و توانایی های پیچیده ای هستند که نشان می دهد خالقی هوشمند و توانا آنها را خلق کرده است .
  • وجود قوانین طبیعت : قوانین طبیعت ، که بر جهان هستی حاکم هستند ، نیز نشانه دیگری از وجود خداوند است . این قوانین ، با دقت و ظرافت خاصی طراحی شده اند و نشان می دهد که عالم هستی ، توسط خالقی حکیم و توانا اداره می شود .
  • وجود زیبایی در جهان : زیبایی ، یکی از ویژگی های بارز جهان هستی است . از زیبایی گل ها و پرندگان گرفته تا زیبایی مناظر طبیعی ، همه نشان از وجود خالقی زیبا دوست دارد.
  • وجود فطرت الهی در انسان : فطرت الهی ، که در همه انسان ها وجود دارد ، نیز نشانه دیگری از وجود خداوند است . این فطرت ، انسان را به سوی کمال و سعادت دعوت می کند و نشان می دهد که انسان ، برای رسیدن به هدفی متعالی خلق شده است .

این نشانه ها ، وجود خالقی حکیم و توانا را اثبات میکند که جهان هستی را خلق کرده است .

13:13 – معنی سوره الرعد آیه 13 – تدبّر و تأمّل – راز زندگی

  • 13:13 – معنی سوره الرعد آیه 13 – تدبّر و تأمّل – راز زندگی .
  • تفسیر سوره 13 آیه 13 – قرآن کریم – 13:13 در سوره های قرآن – حکمت  .
13-13 – معنی سوره الرعد آیه 13 – تدبّر و تأمّل - راز زندگی - قرآن کریم عدد