نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

وقتی کسی همیشه عصبانی است چه کاری برای او میتوان انجام داد

وقتی کسی همیشه عصبانی است , چه کاری برای او میتوان انجام داد ؟

وقتی کسی همیشه عصبانی است , چه کاری برای او میتوان انجام داد ؟

همیشه احساس عصبانیت و ناامیدی، یا بودن در کنار کسی که همیشه عصبانی است خسته کننده و استرس زا است. راهنمای ما در زیر به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزی باعث عصبانیت می‌شود و چگونه می‌توانید به کسی که احساس عصبانیت می‌کند کمک کنید.

این می تواند کمک کند اگر:
می خواهید بفهمید عصبانیت از کجا می آید
می خواهید خشم خود را کاهش دهید یا به یکی از نزدیکان خود کمک کنید تا خشم خود را کاهش دهید .
می خواهید بدانید از کجا برای خشم کمک بگیرید.
وقتی همیشه عصبانی هستید یعنی چه؟
وقتی همیشه عصبانی هستید، بر نحوه تجربه همه چیز در زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد. ممکن است دریابید که :

شما مدام در حال بدی هستید
خشم خود را به گونه ای ابراز می کنید که به خود یا شخص دیگری آسیب برساند .
همه چیز خیلی سخت، خسته کننده یا غیر جالب به نظر می رسد
شما می خواهید همیشه چیزهایی را پرتاب کنید، ضربه بزنید یا از بین ببرید .
چیزهای کوچکی که قبلاً شما را آزار نمی داد، اکنون شما را در حالت بدی قرار می دهد .
شما به دیگران حمله می کنید
خشم معمولاً زمانی رخ می دهد که اتفاقی در زندگی رخ می دهد که باعث می شود شما احساس ناراحتی، ناامیدی، آسیب دیدگی یا بی حوصلگی کنید. گاهی اوقات خشم واکنشی فوری به یک رویداد خاص است، مانند گرفتن یک نمره بد یا کسی که شما را در ترافیک رد می کند، یا می تواند به مرور زمان ایجاد شود. به هر دلیلی، احساس عصبانیت یا دیدن عصبانی شدن شخص دیگری باید به شما هشدار دهد که چیزی درست نیست.

وقتی عصبانیت مشکل ساز می شود


برای خودت
اگر متوجه شدید که اغلب از خود می‌پرسید «چرا من همیشه عصبانی هستم؟، یا متوجه می‌شوید که هر روز عصبانی می‌شوید یا به خاطر چیزهای کوچک عصبانی می‌شوید، ممکن است خشم خود را حفظ کنید. هنگامی که خشم خود را نگه می دارید، از احساس شادی یا مثبت بودن خود جلوگیری می کنید. زیرا احساسات منفی شما جلوی هر چیز دیگری را می گیرد.

اگر با خشم خود به شیوه ای مثبت برخورد نکنید. با گذشت زمان این خشم افزایش یافته و به احساس اصلی شما تبدیل می شود. راهنمای ما در مورد مقابله با خشم را برای برخی از ابزارها و نکاتی که به شما اطمینان می‌دهد راه‌حل‌های سالمی برای پردازش احساسات منفی خود دارید، بخوانید.

برای افراد دیگر
برخورد با کسی که همیشه عصبانی است می تواند تاثیر زیادی بر رابطه شما با او داشته باشد. سطح عصبانیتی که یک فرد تجربه می کند ممکن است به شما کمک کند تا در مورد نحوه پاسخگویی به آنها فکر کنید. اگر آن شخص آزرده خاطر به نظر می رسد اما برای صحبت آماده است. می توانید گفت و گو را شروع کنید، اما اگر به نظر می رسد که فرد به زمان نیاز دارد، پس مهم است که به او فضایی بدهید تا آرام شود.

شما نمی توانید مسئول ایجاد احساس بهتر در آنها باشید، اما چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید:

شخص را نادیده نگیرید

شخص را نادیده نگیرید


برای گوش دادن به آنچه می گویند باز باشید
هنگامی که آنها ناراحت هستند صدای خود را آرام نگه دارید
سعی کنید در مورد مسائل صحبت کنید
ناراحتی آنها را تصدیق کنید، اما اگر مخالف هستید احساس نکنید که مجبور به عقب نشینی هستید – نظر شما نیز مهم است .
از دادن توصیه یا عقاید در آن لحظه به آنها اجتناب کنید – بررسی کنید که آیا آنها فقط به کسی نیاز دارند که به آنها گوش دهد یا اینکه مناسب است نقش بزرگتری را بر عهده بگیرید.
در صورت نیاز به آنها فضایی بدهید.
چند راه خوب برای نزدیک شدن به مکالمه با کسی که عصبانی است عبارتند از:

می توانم ببینم که شما عصبانی هستید، می خواهید در مورد آن صحبت کنید؟
به نظر می رسد امروز پر شده است – آیا می خواهید با من قدم بزنید و فشار را از بین ببرید؟
این وضعیت در حال تنش است – بیایید همه پنج دقیقه وقت بگذاریم و دوباره جمع شویم.
با شناسایی احساسات و ارائه اقدامی برای انجام دادن در لحظه، می توانید به طرف مقابل کمک کنید تا احساسات خود را به روشی سالم پردازش کند و وضعیت را خنثی کند.

بسته به رابطه شما با آن شخص، ممکن است بخواهید به او کمک کنید تا به انواع مختلف پشتیبانی دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال، اگر همکار یا همکلاسی شما لحظات ناامیدی منظمی را تجربه می کند. می توانید برای راهنمایی با مدیر یا معلم خود تماس بگیرید. اگر بهترین دوست شما عصبانی است، ممکن است بخواهید به عنوان یک پشتیبان در آنجا باشید تا به او کمک کنید تا به خدمات حرفه ای دسترسی پیدا کند.

اگر این کافی نیست


خشم می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که فردی افسردگی، اضطراب یا اختلال شخصیتی مانند اختلال شخصیت مرزی را تجربه می‌کند. اگر فکر می کنید فردی در زندگی شما به کمک بیشتری برای رفع خشم خود نیاز دارد. می توانید از او حمایت کنید تا با پزشک عمومی خود تماس بگیرد یا به خدمات سلامت روان عمومی دسترسی پیدا کند .

گاهی اوقات افراد خشم خود را با خشونت یا پرخاشگری ابراز می کنند. اگر اینطور است و فکر می کنید ممکن است امنیت شما در خطر باشد، خود را از این موقعیت دور کنید و کمک بگیرید. هیچ وقت اشکالی ندارد که کسی نسبت به شما خشونت آمیز یا توهین آمیز باشد.

اگر همه چیز شروع به احساس ناامنی یا ترسناک کرد، مطمئن شوید که برای کمک بخواهید. با یک خط کمک سلامت روان تماس بگیرید یا یک قرار ملاقات با پزشک یا مشاور ترتیب دهید.

الان چیکار میتونم بکنم؟
در مورد مدیریت خشم بخوانید.
تشخیص دهید که عصبانیت می گذرد و قبل از گرفتن هر تصمیم بزرگی صبر کنید.


چگونه ی1ک نفر را آرام کنیم : 7 نکته برای آرام کردن یک فرد

بودن در کنار یک فرد عصبانی که در حال غرق شدن است ناراحت کننده است و دیدن کسی که در حالت حمله پانیک قرار دارد ناراحت کننده است. دانستن اینکه چگونه در این نوع موقعیت ها فردی را آرام کنید نیاز به همدلی دارد و می تواند برای شما و طرف مقابل بسیار مفید باشد.

چه چیزی باعث ناراحتی مردم می شود؟
افراد به دلایل مختلف ناراحت می شوند (عصبانی، غمگین یا مضطرب). برخی رویدادها یا محرک‌ها – چه در دنیای بیرون و چه در ذهن خودشان – باعث ایجاد واکنش جنگ یا گریز در سیستم عصبی آنها می‌شود. این پاسخ بر تفکر منطقی و تنظیم عاطفی عادی غلبه می کند و خود را به صورت احساس ترس، خشم، ناامیدی یا ترکیبی از این سه نشان می دهد.

علت بیرونی هرچه که باشد، افراد به دلایل مشابه، مانند ترس یا ناامیدی، در درون خود ناراحت می شوند. به عنوان مثال، فردی که آگورافوبیا دارد از ایده ترک خانه خود وحشت زده می شود. یا ممکن است با کاهش عزت نفس شخصی، باعث بروز مشکلات خشم شوید. با این حال، فرد دیگری با اختلال اضطراب فراگیر ممکن است به احتمال زیاد وارد یک موقعیت ترسناک شود، دچار حمله پانیک شود.

آیا می توانید شخص دیگری را آرام کنید؟


آرام کردن فردی که احساسات منفی را تجربه می کند ممکن است. تا زمانی که احساسات خشمگین یا مضطرب او به رفتار پرخاشگرانه نسبت به شما تبدیل نشود، می‌توانید به او کمک کنید تا آرام شود. اگر مستعد طغیان خشم هستند، بهتر است آنها را تنها بگذارید. اما اگر همچنان می توانند به شیوه ای سازنده و مثبت تعامل داشته باشند، می توانید در زمان نیاز به آنها راه نجاتی بدهید. با همدلی به موقعیت آنها نزدیک شوید و مهارت های خوب گوش دادن را تمرین کنید تا نگرانی های آنها را بشنوید و تشویق یا حمایت کنید.

7 نکته برای کمک به آرام کردن کسی
برخی از تاکتیک ها برای آرام کردن افراد بهتر از سایرین کار می کنند. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید در صورت لزوم آن را مستقر کنید :

  • روی گوش دادن تمرکز کنید. به‌جای اینکه روش‌های مدیریت اضطراب و عصبانیت را که برای شما بهتر جواب می‌دهند، به زبان بیاورید، فقط به فرد ناراحت فضایی برای صحبت بدهید. به آنها اجازه دهید احساسات خشم خود را تخلیه کنند یا فوبیا و ترس های خود را با صدای بلند بیان کنند نه اینکه به آنها توصیه کنند. وقتی صحبت می کنید، از صدای آرام استفاده کنید. اگر فرد شروع به سرزنش شما برای وضعیت خود کرد، احتمالاً زمان آن رسیده است که خود را از این موقعیت دور کنید.

حالت عاطفی خود را تعدیل کن

  • حالت عاطفی خود را تعدیل کنید. عصبانیت و اضطراب یک فرد ناراحت می تواند مسری باشد، بنابراین شما باید مراقب باشید تا احساسات خود را کنترل کنید (به خاطر خود و آنها). اگر خودتان حملات پانیک را تجربه می‌کنید، اگر فکر می‌کنید برای حفظ احساسات سالم مشکل دارید، با آن شخص صادق باشید. اشکالی ندارد که بگوییم باید یک نفس بکشید. رفاه خود را متعادل کنید تا بهتر بتوانید به دیگران کمک کنید تا رفاه خود را متعادل کنند.
  • ارائه پشتیبانی. سعی کنید به جای اینکه به فرد ناراحت مشاوره مدیریت استرس بدهید یا به او بگویید که بیش از حد واکنش نشان داده است، اعتبار ارائه دهید. در مورد اینکه آنها چه احساسی دارند و چه چیزی از شما نیاز دارند، سؤالات باز بپرسید.
  • جایگاه خود را بشناسید. افراد ماه ها یا سال ها قبل از اینکه احساس کنند واقعاً می توانند مسائل خشم و اضطراب را در درازمدت کنترل کنند، تحت درمان شناختی رفتاری (CBT) و سایر رژیم های درمانی مؤثر قرار می گیرند. حتی در آن زمان، همیشه یک کار ثابت در حال پیشرفت است. شما فقط برای کمک به کسی هستید که در کوتاه مدت خنک شود. یک متخصص بهداشت روان آموزش دیده برای درمان بیماری های طولانی مدت مناسب تر است.
  • در صورت لزوم خود را حذف کنید. چه بخواهید به یک آشنا، همکار، دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک کنید. فقط در صورتی باید برای آرام کردن آنها کنار بیایید که به روشی سالم با شما درگیر شوند. اگر فرد شروع به پرخاشگری یا ظلم به شما کرد. به او بگویید که این رفتار تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و از موقعیت دور شوید.

چه زمانی افراد ناراحت به کمک حرفه ای نیاز دارند؟

  • چه زمانی افراد ناراحت به کمک حرفه ای نیاز دارند؟
    بسیاری از علائم فیزیکی حمله پانیک یا طغیان عصبانیت مشابه علائم بیماری‌های پزشکی تهدید کننده زندگی هستند، از جمله حمله قلبی.

ks افزایش فشار خون، تنگی نفس، درد قفسه سینه، مشکل در تنفس، افزایش ضربان قلب، تپش قلب و سبکی سر اغلب از علائم اضطراب هستند. اما همه آنها همچنین می توانند نشانه های هشداردهنده چیز جدی تر باشند. اگر فردی هر یک از این علائم را برای مدت طولانی نشان دهد، باید از یک متخصص آموزش دیده مشاوره و مراقبت پزشکی بگیرد تا تشخیص دهد که آیا این یک وضعیت سلامت جسمی است یا صرفاً روانی.

در مورد جستجوی درمان سلامت روان به خودی خود، این باید تصمیمی باشد که به جای شما به عهده فرد ناراحت کننده گذاشته شود (مگر اینکه فرد تهدید به آسیب رساندن به خود، شما یا افراد دیگر باشد – در این صورت می توانید خودتان وارد عمل شوید. توافق). افراد می توانند در گروه های حمایتی شرکت کنند، به طور منظم با یک درمانگر ملاقات کنند، یا با روانپزشک مشورت کنند تا گزینه های درمان طولانی مدت را در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *